tisdag 18 augusti 2009

Svininfluensan

Jag funderar mycket på svininfluensan, vi driver och skrattar åt det och med det på jobbet . Samtidigt som vi går ut med rekommendationer som någon chef fått från högre ort. Vi beställer extra munskydd och förkläden samt spritgel.
Jag hör /läser om olika biverkningar av vaccinet , som dessutom inte är testat på människor och inte är klart.
Har redan bestämt mig, jag kommer inte att ta något vaccin. Jag har aldrig varit speciellt intresserad av att tillföra något främmande i min kropp, dessutom brukar jag aldrig vara sjuk. Antar att mitt immunförsvar är rätt ok. Dessutom hörde jag i dag att folk i 60 årsåldern är de som kommer att drabbas minst. Är inte där än, men känner att jag tillhör de där årgångarna som inte är uppfödda på olika antibiotika.
Funderar mycket på varför kroppen inte kan få bygga upp sitt immunförsvar och varför vi aldrig kan tillåta oss att vara sjuka ( förkylning/ influensa) utan att stoppa i oss något som ska stoppa det till varje pris. Kryp ner i sängen , sov och drick mycket. Världen rasar inte för att vi inte är i centrum några dagar.

Inga kommentarer: