måndag 12 juli 2010

Hemma igen

Hemma igen efter husbilsturen. Får säga det att LCHF kost är helt underbart att hantera i hus bilen. Matlagningen går så mycket snabbare och lättare än normalt.
I går kom jag på att jag får tillbaka mitt magsug även av rå lök, alltså undviker vi väl rå mat i fortsättningen och det gäller även simpel sallad. Var ute i trädgården och tittade på bedrövelsen av avsaknaden av regn. Min fläder har fått lida oerhört, tror aldrig den tar sig igen. Däremot hittade jag 6 mogna jordgubbar vi mumsade på till middagen. De borde varit fler, men någon annan har väl haft kalas.
Var och hamstrade lite till frysen hos Skönero på vägen hem, det örtkryddad biffstek till middagen
. DEssutom var det för vart i Paveljongen i dag så vi satt på Altanen inte svalare men solfritt.

Inga kommentarer: