torsdag 15 juli 2010

Kostdoktorn på Fettkonferens

Om man bara är lite intresserad av som händer i kroppen när man äter de luncher Kostdoktorn blev bjuden på när han var på konferens tycker jag att man ska gå in på dagens inlägg. Läsa i lung och ro och fundera på om det verkligen är nödvändigt att stoppa i sig den där chokladbiten eller ta den där goda mackan på fiket. ( oj den är säkert godare och nyttigare, den är ju åtminstone täckt med riktligt med pålägg och man behöver ju inte proppa i sig allt bröd)

När jag läser hans inlägg tänker jag på alla tjejer på jobbet som mellan varven tjoar till och säger oj, nu är klockan si och så nu måste jag ha en frukt mitt blodsocker sjunker. Var är min choklad mitt blodsocker är så lågt....

Vet dom vad dom håller på med?

Vad Han åt?
Det är väl rätt många som äter detta till lunch, och äter de inte detta så är det pasta, pasta och pasta med pesto eller någon tomatsås.

Inga kommentarer: