onsdag 7 juli 2010

Varför går jag inte ner i vikt

Ja det kan man ju undra! Är rätt duktig på att fuska mellan varven, men det var inte mig själv jag syftade på när jag skrev överskriften, utan Sten Sture Skaldeman eller rättare sagt hans senaste bok.
Köpte ju den på LCHF-Träffen i Trosa tillsammans med Litsfeldts senaste och har nu sträckläst den (det är inte riktigt sant eftersom jag varvar med Mons Kallentofts deckare, som ljudbok , så man kan hålla på med annat under tiden)
Kan väl bara sätta ett betyg Bra! Tror jag fått svar på alla mina frågor, även om gubben styvnackat inte går på allt som Skaldeman säger. Vi får väl se, vi får väl se. Brukar inte ge mig när jag känner att vi är på rätt väg med hans blodsocker.
För att återgå till boken är den lättläst och snabbläst. Rekommenderar den varmt! Till Alla!
Syster yster , gå till biblioteket och kolla om den finns och läs! ( så slipper jag förmedla allt jag läst)
Ur boken

Om denna bok och om dess läsare
Den här boken är skriven för amatörer. Sådana som tror att man måste minska på maten eller öka på motionen för att gå ner i vikt. Den är alltså skriven för tjockisar, dietister och bantningsprofessorer. Den metod boken beskriver är hormonellt styrd viktminskning. Den handlar om hur du ska äta för att få tillgång till dina fettreserver. Vill du nödvändigtvis svälta dig ner i vikt får du använda en annan bok. För att vara extra tydlig: Detta är en bok om hur du äter dig smal, inte om hur du svälter dig fet!
Sten Sture Skaldeman

Inga kommentarer: