lördag 24 juli 2010

St Anna dagen

Om det fortsätter så här, att temperaturen ska störtdyka i samma takt några dagar till, kan vi skrapa bilarna på måndag. Idag har det bara varit 15-16 grader varmt ute och regnat till och från hela dagen. Även idag har vi turistat i vår hembygd. St Anna dagen är dagen då alla lokala förmågor i St Anna med omnejd gör sig hörda och syns på diverse marknader runt omkring i bygden. Det är loppisar och cafe´ i stort sett varje buske. Vi tog en sväng även i år för att kolla om vi hittade något intressant. Detta är några av mina fynd. Vy frå ett vindpinat St Anna.
En fin skylt att ha i trädgården (när det inte regnar)


Eftersom jag gillar gamla böcker inhandlades dessa för 5:- styck och har 35-40 år på nacken och det står mycket kul i dem.

Gästabudsdags och en välsydd klänning från Korps för 300:- är renarama fyndet. Jag slipper sy och inte ens tygkostnaden skulle jag klarat för 300:- Sånt gillar jag.



Lunchen intogs på St Anna Gården vid gamla färjeläget ( ett trevligt vandrarhem med fin restaurang, jag visste inte ens att det fanns ett vandrarhem där) Dessutom fanns det väldigt god och vällagad mat, det såg inte ut som det fanns några halvfabrikat där inte!
Fisksoppa med Aioli är aldrig fel och jag lär vara mätt till i morgon bitti.

1 kommentar:

Annika sa...

En jätte fin blogg du har!!Fräsch ny sida!!
Har lite svårt med den röda färgen som du har. Har svårt att läsa, den är så skarp. Kanske det bara är jag som hart problem?? Annars är det en jätte bra sida. Matfuskets mammma Annika