fredag 10 oktober 2008

Jag letar och letar men hittar något annat...

Såg både på Kostdoktorns blogg och Annika Dahlqvist blogg att det stått något om LCHF i dagens Expressen, tyvärr hittar jag inget på nätet däremot hittade jag Anna Ottossons nya hälsoblogg. Hon är dietist och kostexpert hon ska blogga om sundkosthållning. http://www.expressen.se/halsa/1.1326901/hon-ar-expressens-nya-halsobloggare
Citerar: Var tredje timme
En av grundstenarna för en varaktig viktnedgång är enligt Anna att äta var tredje timme. På så vis hålls blodsockret på en bra nivå och risken att falla för onyttiga frestelser minskar.- Jag kallar metoden för " tretimmarsmetoden". Jag kommer att skriva om den på bloggen, samt om arbetet bakom kulisserna på " Bröllopsform". Dessutom kommer läsaren att få ta del av mina trendspaningar när det gäller kost och hälsa, säger Anna Ottosson.

Vem fasen har tid och ork och lust att fixa något ätbart var tredje timme?
dessutom tycker hon säkert som andra dietister att vi ska proppa i oss 5 frukter om dagen!
Pratade med en god vän i går som nyss fått diabetes, hon var ledsen för att hon inte orkade äta de 5 frukter hon skulle äta om dagen! Ja, ni läste rätt!
När min man åt frukt varje dag låg hans blodsocker på 11-12 på morgonen, nu när han är förbjuden att äta frukt ligger det på 6-6,5. Men hur ska jag få henne att lyssna på mig? Tips mottages tacksamt!

Inga kommentarer: