lördag 7 augusti 2010

Ammning och LCHF

Har nu under ett par dagar följt bloggartiklarna om amning och LCHF. Helt sanslöst!
Hur kan Fredrik Paulún påstå att barnet får i sig för lite glukos när mamman äter LCHF.
Är det inte så att bröstmjölken är ruskigt söt vad jag minns?
Dessutom reglerar kroppen det alldeles själv för att barnet ska få i sig det barnet behöver. Det är nog värre att inte äta naturligt fett. Nu är det ett tag sedan mina barn var små på 70- talet och jag vet att på den tiden då mina äldsta barn var nyfödda och jag i princip var vegetarian hade jag väldiga problem med att de inte blev mätta. Någon påstod att de fick för lite fett i bröstmjölken och andra att så var det inte.
Det skulle varit intressant att veta, då dessa 2 är uppvuxna på tillägg och välling, medan resten av barna födda på 80-talet inte är det och då när de var små var jag inte vegetarian. De senare ammades dessutom väldigt länge, upp till ett år, vilket jag inte klarade med de äldsta.
När jag nu snart blir mormor kommer jag att uppmana min dotter att stoppa i sig rejäl mat och mycket fett för att få ett lugnt harmoniskt barn och inte behöva amma i 50 min varannan timme! Detta varesig hon vill ha råden eller inte!

Inga kommentarer: