lördag 7 augusti 2010

Nr 7 av I Form


I I Form finns det liten artikel eller reklam om man så vill för Five Fingers.
Five Fingers är ett par häftiga skor med tår. Jag såg dessa på en herre på LCHF träffen i Trosa och började genast leta. Nu har jag inte riktigt kommit så långt att jag köpt ett par men det ligger väldigt nära. Inte för att jag kommer att studsa ut på morgonen kl 5 och springa en runda utan för att jag i stort sett alltid går barfota sommar som vinter. På jobbet har jag stora klumpiga skyddsskor med skyddshätta och spiktramp och det är så skönt att inte ha något alls på fötterna övrig tid.
Är det nu så att man får starkare ben och bättre balans att gå i dessa är det värt alla pengar( de kostar 1000-1300, lite beroende på utformning)
Jag tror de skulle fungera bra även när jag masserar, då jag oftast är barfota för att få rätt känsla.
Det känns inte riktigt seriöst att tassa runt barfota just då!

Inga kommentarer: