måndag 9 augusti 2010

TV-reklam

Tv-reklam har jag lite svårt för, ja reklam överhuvudtaget, det är ju sällan något håller vad det lovas.
Just nu är jag trött på Magnus Samuelsson och Risifrutti.
Var tvungen att gå in på Procordias sida och kolla innehållet i en Risifrutti sommarflirt.

Risifrutti Sommarflirt är ett somrigt rismellanmål med jättegod smak av smultron, som bara finns att köpa under en begränsad tidsperiod. Skynda dig att prova!
Mjölk, vatten, ris (8,5%), socker (8%), jordgubbar (6%), grädde, aroniajuice, smultron (0,3%), förtjockningsmedel (pektin, karragenan), naturliga aromer (bl a vanilj), salt, syra (citronsyra).
Näringsvärde per 100 gram: Energi 550 kJ – 130 kcal. Protein 3 g. Kolhydrat 19 g. Fett 4 g.

Nej Tack, det kommer jag inte att göra, prova alltså, får rysningar när jag läser om pektin och karragenan, dessutom innehåller en Risi Frutti betydligt fler kolhydrater än jag får i mig på flera dagar....
men min lilla sockerdjävul som sitter på ena axeln säger gott , gott, gott..........

Inga kommentarer: