måndag 23 augusti 2010

Positivt byte

När jag bytte vårdcentral i våras blev jag positivt överraskad av att min läkare var så förstående och tyckte det var positivt och intressant att jag åt LCHF och att jag blivit fri från mina magbesvär. Jag är ju inte på vårdcentralen speciellt ofta eftersom jag nästintill aldrig är sjuk ( inte en sjukdag de senaste 8-9 åren vad jag vet)
Min man tänkte även han byta, men drog på det lite, hamnade dock på en akuttid på denna vårdcentral och tyckte att han fick en bra kontakt med den läkare han hamnade hos. Detta gjorde i sin tur att han listade sig där. Gubben behövde ytterligare en akuttid och fick "sin" nya läkare, de pratade mycket och läkaren undrade varför han hade vissa mediciner, dessa tycker jag inte du ska äta , de har du inga behov av och de ställer bara till det i kroppen! ( Nu hör det till saken att vi plockat bort dessa för länge sedan, men hans gamla läkare envisas med att fortsätta förnya recepten)
Dessutom var läkaren positiv till LCHF , fortsätt med det om du mår bra och går ner i vikt och blodsockret ligger bra, bli bara inte fanatisk, fuska i bland!
Vad glad jag är att vi bytte Vårdcentral trots att den ligger i en annan stad.

Inga kommentarer: