söndag 15 mars 2009

Barnmat

Dagens Kostdoktorn har hittat ett inlägg i någon dalatidning om barnmat. Där läser jag till min förfäran om någon Konstgjord barnmjölk i pulverform man ska ge till barnen.
Är det ingen som förstår?
Ju mer konstgjord mjölken är dessto sjukare blir man, så varför ska man ge de stackars små barnen en massa konstgjorda maträtter.
Skriver av egen erfarenhet.
Om jag dricker Grädde mår jag som en prins.
Om jag dricker lågpastöriserad Mjölk ( Östgöta mjölk) går det med bra med en dl inte mer.
Om jag dricker vanlig högpastöriserad, homogeniserad mjölk protesterar min mage.
Om jag äter mjukglass gjord på mjölkpulver och en massa annan goja ärmin mage halvdöd i flera dagar.
Det är väl bevis nog för att man ska hålla sig så långt borta från allt som inte är naturligt.

Inga kommentarer: