lördag 21 mars 2009

Rapport från LCHF i Västerås

Vi startade hemifrån kl. 6 i morse och styrde mot Västerås, strax efter 8 anlände vi till Syrianskt Kulturcentrum i utkanten av Västerås. Döm om vår förvåning när parkeringen redan var halvfull. Inomhus cirkulerade det, trots den tidiga timman, massor med människor. Den stora salen fylldes snabbt och efter en snabb räkning av antalet bordsrader och stolar kom jag fram till att vi var en bra bit över 500 intresserade personer. Övervägande delen av församlingen var säkert både 50 och 60 + are.



Annika Dahlqvist började dagen, lite annorlunda mot de föredrag jag hört förut, mycket bra för att vara en glad, flummig entusiast från Norrland. Ingen presentation av anförandet är väl nödvändig. Hon kanske var lite mer personlig än det jag lyssnat på innan.
Bitten Jonsson var dagens största behållning. Trots att jag har en bok av Bitten och dessutom varit på andra förläsningar om andra drogberoenden inom mitt arbete, var detta väldigt intressant samt tänkvärt. Mycket av vad hon sa kan jag även ha användning av på jobbet. Speciellt fastnade jag för liknelsen Sockerbeta/Vallmoblommor som sen till slut blir vitt socker/ heroin. Drogerna kan för vissa bli lika starkt beroende oavsett vilket den än är.
Förmiddagen avslutades av Lars Erik Litsfeldt intressant som vanligt.
Eftersom alla hans böcker står väl lästa i bokhyllan är det inte mycket som är okänt. Min käre gubbe lyssnar och tycker det är intressant. TROR HAN GÅR OCH VÄNTAR PÅ ATT DET SKA BLI LJUDBÖCKER AV ALLA BÖCKER.

LUNCH: Lax , med hollandaise sauce och någon helt underbar majonässås. ( Vill bara ha receptet)

Frank Nilsson var en ny bekantskap, eller ja, som föreläsare alltså, på Livlinan har jag ju varit och "snokat". Gav mersmak och jag väntar spänt på boken som kommer ut under våren. Antecknade allt användbart för framtiden.

Sten Sture Skaldeman Trevligt att få se och lyssna till alla dessa människor man bara läser om. Intressant att få höra deras levandas öden på riktigt.Han hade även en vän som berättade om sitt livs förvandling till det bättre, med hjälp av LCHF. Ett stort tack även till Lars-Evert!

Andreas Eenfeldt vars föreläsning var i stort sett den samma som i Stockholm men alltid fastnar något mera för varje gång.
Sammanfattning:
Vi är mycket nöjda båda två, tack för en underbar dag, vi suger åt oss som svampar.


Ett stort tack till arrangörerna samt restaurangen som gjort den goda lunchen.
Nu sitter jag här och funderar på hur jag ska kunna agera för att få en heldag här hemma så vi slipper åka land och rike runt.

Inga kommentarer: