torsdag 12 mars 2009

Mullbärste och osanning


Köpte lite nytt te för några dagar sedan. Dricker många olika sorters örtteer och nu under vintern när man inte kan plocka något ute blir det lika olika sorter från affären.

Fastnade för Grönt mullbärs te eftersom det skulle vara bra för diabetiker och sötsug. (Vet sedan många år att Mullbär är bra för diabetiker och tänkte vi testar väl.

Nu vet jag inte om det händer så mycket, min man strejkar just nu och vill ha en paus i blodsockertestandet.

Teet smakar gott och vi dricker mycket av det men, men varför står det 100% färskt grönt mullbärs te.

När blev torkat te färskt?

4 kommentarer:

Cattis sa...

Vilken sygg blogg du har!
och intressant ser den ut oxå.

Jojo... färskt, torkat té?
Det är väl som den färskpressade juicen. Den VAR färsk då den pressades *haha
och ditt té var säkert färskt då det torkades ;-)

Tack för titten inne hos mig.
/Cattis

Anonym sa...

Det är väl så färskt som det kan vara,eller? Jag har själv köpt samma mullbärste som du, är nyfiken på smaken.

Erik

Anonym sa...

Hej, googlade lite på mullbärste och då dök denna sida upp! Tänkte bara tipsa lite om en annan variant på mullbärste som är lite billigare, och lite godare faktiskt tycker jag. Mullbärste.se heter dom, och teet kommer i flera varianter; vitt, grönt, oolong och svart. Oolong är min personliga favorit som jag dricker varje kväll, och det dämpar söt-suget otroligt bra faktsikt! Priset varierar väl något, från 25,90 paketet (på hemsidan som jag beställer ifrån, www.mullbarste.se) till 40:- i butik.
Ville bara säga det. Nyfiken förresten vad ni tycker om mullbärste? Har inte hört så många som dricker det men de flesta verkar tycka om det!
Snygg blogg förresten

//Senastian

Kjell Gyllsten sa...

SLUT och göra bort dig Sebastian ska ni dricka ett 100% äkta grönt mullbärste så drick BAIMON`s 100% gröna mullbärsblad BAIMON är ett äkta grönt te utan tillsatser www.055.se