fredag 13 mars 2009

Ny föreläsning

I dag har jag haft en ny föreläsning denna gång ca 2 timmar för en liten men tapper skara i denna periods Friskvårdskurs på jobbet. Nu mera kämpar jag ju igenom det hela med hjälp av en i mitt tycke rätt snygg Power Point presentation. Den är inte på något sätt fulländad, men efter som det är 4 föreläsningar om året kanske den känns klar framåt jul. Det kom en del frågor och andra kommentarer, dessutom en del aha upplevelser, det är roligt.
Vad det handlar om? En del om användbara örter, en del om olika tillsater och E- nummer, lite om Metabola syndromet och Diabets i synnerhet. LCHF och dess förespråkare, om Livsmedelsverket, Läkemedelsindustrin, Livsmedelsindustrin . Med andra ord allt det jag retar mig på.
Många i skaran tackade mig sedan under eftermiddagen, stack in huvudet på kontoret och sa . Det var bra och intressant, fortsätt med det.
Ja visst kan jag det, måste bara lära mig mera först och fila till det lite här och där.

Inga kommentarer: