onsdag 4 mars 2009

Rädda Diabetiker!

Har under dagen träffat en diabetiker som fick sin "DOM" nu blir det insulin..... personen blev fruktansvärt ledsen och jag erbjöd mig att ha ett samtal med denne. Under lunchpromenaden försökte jag leda in samtalet på LCHF. Svaret blev: Ja , jag vet om den kosten men jag tänker minsann inte vara utan min kvällsmacka och den är på finskt surdegsbröd....övriga svar blev ungefär de samma. Vi kom till lunchrestaurangen, inte ett ställe jag normalt skulle välja. (vi var 5 st och jag hade väl ingen talan.) Både med tanke på tillsatserna samt det något trista utbudet av halvfabrikat. Döm om förvåning när människan som nyss gråtit en skvätt, beställer en schnitzel ( en sådan av tvivelaktigt ursprung och 50% ströbröd) och pommes frites, och dessutom går och hämtar det obligatoriska lunchbrödet bakat på pizzadeg. Själv har jag lidit av svårt magsug hela eftermiddagen trots att jag försökte äta så sunt jag kunde. Kebabsallad utan majs och inget bröd, men det fanns ju inget fett alls och lätt och lagom kommer inte in i min mun.

Inga kommentarer: