onsdag 25 mars 2009

Doktor Åsa - fettmaoperationer

Tyvärr kom jag mitt in i programmet där Doktor Åsa faktiskt rekommenderade fettmaoperationer för ungdomar. Som jag uppfattade det skulle det bli framtidens melodi.
Vi ska väl inte operera någon överhuvudtaget, det är ju inget naturligt tillstånd. Får nog sätta mig och titta på hela tvprogrammet någon kväll, detta innan jag far ut med min ilska alltför mycket. Eftersom jag har en nära vän som jojobantat med fettmaoperationer vet jag ju att det inte funkar. Även om hon har vissa undanflykter om misslyckade operationer o.s.v.
Men, men eftersom jag nu pratat med flera diabetiker de senaste dagarna och de är ju så, ursäkta uttrycket , inkokta i huvudet. Citat: Jag vill minsann inte undvara min fredags grogg med läsk, mina kakor till kaffe 2 dar i veckan, smörgåstårtan eller varför inte våfflorna eftersom det är våffeldagen i dag.
Äter man lunch, finns det goda vetekornssallader som de tycker är ett bättre alternativ än vanlig sallad och en god dressingsås.
Fortsätter väl att stånga mig blodig.

Inga kommentarer: