tisdag 17 mars 2009

Jag gillar TV4

Nu under morgonen har jag hört olika inslag på TV4 som är av intresse. Bland annat om äldrematbloggen . Carola Magnusson och Camilla Sparring var på plats i studion och pratade om äldrematen och att den går att laga av riktiga råvaror och på plats och inte bara värmas, kylas och packas om i ett storkök. Jag gillar dessa tjejer som orkar ta tag i detta stora helt ortoligt korkade påfund. Inslag från tv4 anytime här. Har nu varit inne på Linda och Lills blogg, där de under mars testar maten de äldre får hemkörd till sig.
Jag vill inte ha denna mat när jag blir äldre, speciellt inte om man då är sjuk på något sätt, finns det laktosfri, glutenfri och diabetiker kost eller kör de bara ut något rakt av?

Dessutom kom ett inslag i nyheterna om den stora läkemedelsanvändningen och dubbelmedicineringen. Man behöver dock inte vara äldre och förvirrad för att få alltför många läkemedel. Ser många i min egen ålder och yngre än så som har så mycket mediciner så man blir mörkrädd.

Inga kommentarer: