fredag 24 april 2009

Gårdagens Debatt

Var det någon mer än jag som såg gårdagens debatt? Hamnade mitt i och fick ett ansikte på Anna Skippers man som tydligen är likadan som hon! Helt förstummad satt jag där och funderade på vad han "gick" på, efter ett tag kom jag på att han skulle naturligtvis ha varit debatt ledare , suverän på att säga nu pratar jag nu får du vänta eller så sa han nu är du tyst så han kan prata klart.
Det är ju det jag saknar, när alla pratar i mun på varandra och inte Janne Josefsson säger flaska ens. I och för sig är man väl likadan ivrig och rädd för att tappa tråden.
Vad debatt handlade om? Rätten att vara tjock, tror jag. Om man var ung och frisk alltså. Vilket inte Paret Skipper tyckte. Vad Claude Marcus var med för vet jag inte riktigt. Får nog gå in och kolla inslaget igen.
Saxat från SVT.
Inför straffavgifter på feta och visa inte tjockisar i tv ? det blir norm, säger Du är vad du äter-paret Anna och Olof Skipper. Det pågår en hetsjakt mot tjockisar, menar debattören Erik Hörstadius.
Det intressantaste var faktiskt Anna Skippers inlägg där hon sa att 2/3 av barnfamiljernas matbudget går åt till skräpmat. Jag tror på henne!

Inga kommentarer: