tisdag 14 april 2009

Min jakt på modifierad tapiokastärkelse


I min jakt på modifierad tapiokastärkelse hittade jag en mindre rolig sida. allergi mat .com

Där hittade jag något surrogat för ägg.

Loprofin Äggersättning 162,00 kr

Innehåll:Kan användas till mjuka kakor, pannkaka etc. Går ej att använda till omelett, äggstanning o liknande

Ingredienser: Potatisstärkelse, modifierad tapiokastärkelse, förtjockningsmedel E466 (framställs av cellulosa), antioxidationsmedel E341c (kalciumfosfat), färgämne E160a (karoten), bakpulver E501. Lågprotein / Proteinreducerad


(Om jag var allergiker höll jag på att skriva, glömmer ju bort att jag verkligen är allergisk mot allt sådant som finns här ovan.)

Nu börjar jag om, Om jag har allergiska barn skulle jag absolut inte ge dom detta!

1 kommentar:

Robert sa...

min mage reagerar direkt på modifierad potatisstärkelse verkar det som, har tidigare trott att det var mjölk och mjölkprotein (även om det kan vara det oxå) Håller på att kartlägga vad jag reagerar på så din sida är en guldgruva :) Kommer att komma tillbaka :)