onsdag 22 april 2009

Mycket har hänt

Jag jobbat intensivt några dagar, dagar då olika saker duggat tätt på TV, i Radion, i tidningarna samt på nätet , i mailboxen samt i postlådan.
Här kommer en kort sammanfattning , sen får vi se om jag utvecklar något specifikt ämne.
I måndags läste vi Elisabet Höglunds krönika. Hon upplyste om att vi var blåsta av Livsmedelsverket som var blåsta av Svenska Ägg en lobbyorganisation för svenska Äggproducenter. Det var dessa som låg bakom de nygamla rönen om Äggens förträfflighet. Tro det, tro det.
Mig gör det inget, jag stoppar i mig mina 2-3 ägg om dagen som jag alltid har gjort i alla år.
Hon berättade även om EU:s smörberg som vi betalar två gånger. Berget finns i någon frys på Irland och inte heller det är det första gången jag hör om. Synd att det finns ett smörberg där, när det fattas i vissa affärer här. Citat: Har ni sen lagt märke till att även smör numera av vetenskapen anses mycket nyttigare än man tidigare trott. Sluta köpa lättmargarin och annat elände! Köp smör istället! Så lyder uppmaningarna. Vi svenskar har fallit offer för en skicklig smörkampanj, vars syfte inte kan vara något annat än att få ner smörberget.
Har någon annan hittat denna smörkampanj? Tror inte jag har sett en enda reklamsnutt för smör. Bregottfabriken ja, men inget annat. Det är ju bara Lätta och Becel som dyker upp både här och där.
Sen har vi nyheten om socker och fruktos som någon vilsen människa på nyheterna väckte mig med en natt när radion var på och jag fattade ingenting.
sen var det Göran Adléns Trend TV som det ett mail om ( har inte hunnit kolla)
Det är väl det mest akuta som hänt de senaste dagarna, hittar säkert mer om jag grottar ner mig lite. Nu ska jag titta på Trend TV

2000-talets vetenskap kom i går med massor av nyheter, ska bli intressant attt läsa.

Inga kommentarer: