söndag 19 april 2009

Genmanipulerade Tulpaner?

För väldigt länge sedan ( 2009 -03- 09) köpte jag några vita tulpaner till extrapris för att helgen var över. Placerade dessa i en kanna med vatten och tillsammans med några kvistar Vide.
Veckan efter tog jag lite kort eftersom de stod lika vackert som när jag satte tulpanerna där.

Nu många veckor senare börjar dessa ge upp. ( 2009-04-19) Under tiden har de stått ute på altanen i kylan, vissa dagar var det så extremt kallt och de stod i isvatten. Ja rent av fast frusna i vattnet.
Då börjar jag fundera på om dessa är på riktigt, för alla andra av mina blommor jag haft under tiden har gett upp! Även om jag har haft de flesta på altanen för att de håller tre gånger så lång tid som inomhus. Dessutom tycker jag om att sitta och titta på blommorna när jag sitter här vid datorn och tittar ut på altanen.

Inga kommentarer: