söndag 24 maj 2009

De barna de barna!

Läste just på Yngre Medelåldersbloggen om Dottern som skippat läsken och lite andra kolhydrater och gått ner 5 kilo. Detta påminde mig om när yngste Sonen och jag var och handlade förra veckan. Brödet traskade han snällt förbi med orden, köper jag bröd lagar jag ingen mat och det är inte så bra. ( duktigt tyckte mamman) sen lassade vi i lite kassler och fet ost och lite annat smått och gott som creme fraiche, röd mjölk, smör, ägg, bacon och lax. Strax efteråt så gick vi förbi nudlarna.
Mamma får jag lov att ta lite nudlar? frågade sonen med stor undran i rösten. Hade inte hjärta att säga nej. Han gör säkert av med de få kolhydrater, samt alla andra onyttigheter som finns i nudelpaketen, det han hade i korgen som var bra uppväger säkert de onyttiga nudlarna.

Inga kommentarer: