lördag 23 maj 2009

Tack Anna Bärsen

Expressen har en bra artikel om alla läkemedel som läkarna vill att vi stoppar i oss.
Var så god och svälj - i år kostar läkemedlen staten 21 miljarder kronor. En summa som ökar år för år.
Det är ju inte klokt!
Jag antar att jag inte är ensam om att inte ha skåpet fullt, men om jag lyssnar lite runt omkring på kvinnorna i min ålder ätes det ena läkemedlet efter det andra. Varför?
Min läkemedelskonsumtion är minimal. Några huvudvärkstabletter vid migrän annars aldrig i livet!
Läkarskämtet om att "Det finns inga friska människor - bara sådana som inte är tillräckligt väl undersökta" är snart verklighet.
Ja det skulle väl vara jag då! Vägrar gå dit även om jag skulle råka bli sjuk, det finns andra sätt att bli frisk. Mina Zonterapipinnar gör undervärk för det mesta, annars är det bara att ha tålamod.

Inga kommentarer: