måndag 18 maj 2009

Mera Fett! och Nyponmjöl!

Detta är mer ett inlägg till en person jag slussat hit, men när jag skulle inhämta lite information hittade jag detta: Anna Bärsen i Expressen Citat: Så kom värken i axlar och rygg. "Börja träna", uppmanade sjukgymnasten. När jag väl fått rutin på träningen var det självklart att också äta bättre - för att orka träna. Jag åt mer proteiner- kött, fisk, fågel, skaldjur och ägg. Kolhydrater i socker, pasta och bröd fick så sakteliga maka på sig till förmån för lite mer fett, frukt och grönsaker.

När vi nu är inne på ämnet Fett som var det jag skulle skriva om så kan jag länka lite hit och dit så får vi se hur det blir. Hos Kostdoktorn kan man hitta det mesta man behöver veta om Becel , margariner och Annat Fett hittar man mer information om hos Tommy på Utbilningscenter.

Ledbesvären kan man lindra genom att äta mer riktigt fett som många med mig märkt när man lagt om kosten till LCHF dessutom kan man ju ta ett litet kosttillskott i form av antingen nyponmjöl som innehåller allt man behöver i näringsväg och dessutom har bra effekt vid Artros.

Lycka till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, jag brukar blanda nyponmjöl och lite vaniljpulver i min turkiska youhurt, jättegott!
/Helen
www.metrobloggen.se/jack