tisdag 5 maj 2009

Favorit Kåsör

I många år har jag läst honom i Hemmets Veckotidning, är vi söderut med husbilen kan man hitta honom i Kvällsposten. Leta efter honom på nätet har jag inte tänkt på förrän nu när jag hittade ett kåseri hos Kostdoktorn.
Måste bara citera Staffan Wictorins inlägg från KvP i frukt debatten.
Tvingade i mig ett äpple häromdagen i hopp om att bli hälsosam och välsignas med evig ungdom. Det hade jag inget för. Likt Adam i paradiset skulle jag inte ha frestats, ty nu är även frukt bannlyst som mänsklig föda. Frukt är för sött och ger falsk mättnadskänsla, enligt nya experter inom området.Därmed slås ännu en skärva bort från den tallriksmodell som dikterat svenskens matvanor i årtionden. I dag är animaliskt fett på modet. Till middag ska vi äta friterat hönskinn som omsluter ett halvt kilo svinister. Först då blir vi sunda och glada.Men egentligen spelar det inte så stor roll vad vi stoppar i oss. Till sist vinner liemannen ändå. Och med tanke på detta lika trista som oundvikliga öde kan vi åtminstone äta gott under tiden
Man kan ju inte annat än småle!
Nu ska jag hålla ett öga på hans kåserier även i fortsättningen , ofta handlar de om hans förhållande till god mat!

Inga kommentarer: