torsdag 14 maj 2009

Takti-Pro

Dag 2 på min taktila kurs är slut och det är även jag. Befinner mig alltså i Göteborg, Torrekulla Vandrarhem eller utanför i vår husbil och försöker sortera alla intryck och känslor. Massagekursen med mycket massage och rörelser som vi imorgon dag 3 ska försöka att länka samman till en enhet! Tror nog att vi alla känner oss lite tvivlande till att vi ska få i hop det! Träningsvärk i armar och ben, känns lite löjligt när man i stort sett legat stilla på en massage bänk halva tiden. Huden är kletig av olja, håret ser mest ut som man försökt styla det med vax men misslyckats. Som sagt i morgon ska vi alltså försöka få ihop dessa 2 dagar till 1,5 timmes massage. Lycka till säger jag bara.
Sen är det bara hem och träna, villiga offer, det är bara att maila. Behöver 10 rätt snabba stunder för massage då det är bra att försöka få ner rörelserna till en timme och att de sitter snabbt. Sen kan man slappna av lite.
Har inte bara varit på kurs. Onsdagskvällen tillbringade vi ( maken och jag) inne i Göteborg. Alla blommande buskar och träd var helt underbara, vi tog en lång promenad. Middagen avnjöts på CALEO , mitten sonen bjöd på middag, men tyvärr hade han en station inomhus och vi ville sitta ute. Han kom ut för små pratstunder mellan varven, när hans egna gäster inte krävde all uppmärksamhet.
Kvällens ledighet har tillbringats på Kållereds Köpstad. ( Ok IKEA närmare bestämt.) Letade sen ät bar mat på COOP. Vapnö mjölkprodukter hamnade i korgen samt lite gravad fisk.

Inga kommentarer: