måndag 11 maj 2009

Illegala gifter fyller Europas skafferi


Illegala gifter fyller Europas skafferi I Sydsvenskan kan man läsa om alla gifter som besprutas över de grönsaker och frukter vi sedan ska äta.
Citat: Den spanska solkusten är en av gifttillverkarnas största marknader.
En av polisens uppgifter är att bekämpa maffior som säljer hälsofarliga insektsgifter.– För den här flaskan tar jag 80 euro. Men en kopia kostar bara 15. Det är klart att det kan vara frestande att välja den, speciellt som vissa kopior faktiskt fungerar, säger en återförsäljare av tillåtna insektsgifter.
den ekonomiska krisen pressar allt fler odlare till att använda gifter från svarta marknaden.
Är mycket petig med de råvaror jag inhandlar. Försöker undvika att köpa varor ( läs tomater och andra grönsaker ) från Spanien. Väntar nu på de svenska , holländska får gå an än så länge. Efter att ha läst denna artikel kommer jag definitivt att rata allt det står Spanien på! Mest längtar jag efter min egen skörd.

Inga kommentarer: