lördag 13 december 2008

Camillas Matuppror

Nu drar Camilla på turne och utser lokala ambassadörer för nyttig mat.
Den 9 jan i Norrköping, mellan kl 16.30–18 finns hon på City Gross, har ni inte möjlighet att närvara klicka på länken och skriv under här! Jag ska vara där naturligtvis.
http://www.camillasmatuppror.se/Hem/13742_Skriv_under Klicka här och skriv under för att hjälpa till att påverka alla för att få bättre mat med mindre kemikalier, och mindre industrimat.
Jag kämpar på så gott jag kan, i går hade jag ett föredrag på jobbet för 20 intresserade herrar i blandade åldrar och alla lyssnade intensivt, nickade höll med och bad om adresser och min lista på källor på webben och böcker.
Nu ska jag göra ett studiebesök i ett storkök ( på jobbet naturligtvis och vi lagar varje dag mat för 150 pers till frukost, lunch och middag) Rapport kommer vad är "ätbart" och inte. Till min glädje vet jag att maten lagas från grunden varje dag men jag tar mig en titt på råvarorna, tyvärr är vi som statlig verksamhet väldigt styrda av olika avtal.

Inga kommentarer: