tisdag 2 december 2008

Radio Östergötlands Må bra grupp

Har nu lyssnat på radion hela förmiddagen samtidigt som jag lagat en massa mat till mig och gubben.
Dagens program handlade om vad man kan ha för alternativ på julbordet och att man som lyssnare skulle skicka in smala alternativ. I de olika alternativ de samtalade om var mycket som skulle bytas ut från orginalrecept. Halvgrädde ( många kemikalier låter det som) många olika torkade frukter och nötter. För mig som LCHF anhängare lät det som väldigt, väldigt mycket kolhydrater, fruktsocker och mycket kemikalier i de ersättningsprodukter man skulle ha samt väldigt fettfritt kött/köttfärs.
Stor kontrast till de maträtter jag lagat i dag.
Kyckling med bacon och färska champinjoner i gräddsås.
Fläskfile med färska champinjoner och torkade trattkantareller i gräddsås.
Strimlad lövbiff med färska champinjoner i tomat och gräddsås .
Låter mycket sundare än det de skulle stoppa i sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker julen är fantastisk numera :) Förr när jag tänkte på kalorierna kunde det vara ångestladdat, men det mesta på julbordet är ju faktiskt bra :)