lördag 21 februari 2009

Till matens försvar!


Nu har jag snart läst ut denna mycket läsvärda bok. Mycket bekräftar de tankar jag redan har och annat stoppar jag in i min minnesbank. ( får jag hoppas, det börjar bli fullt)
Jag kommer fortsätta att hävda med större eftertryck än tidigare, att naturlig mat är bättre än att vi bryter ner allt i beståndsdelar och bygger upp den igen till någon kemisk sörja som inte har den rätta sammansättningen trots att det kanske ser ut så på ytan.
Att vi aldrig kan stoppa i oss tillräckligt med vitaminer och mineraler om vi först tar bort dem från den processade maten ( delvis genom utarmade och övergödda jordar .... kemikalier) eller när vi sedan stoppar tillbaka något liknande när vi tillreder maten i fabriker. Dessutom måste vi väl börja inse att även djuren behöver äta naturlig mat, inte äta "något" bara för att växa snabbt så vi i vår tur får något att äta. ( Odlad fisk som får spannmål t.ex.)
Boken Rekommenderas.

Inga kommentarer: