onsdag 11 februari 2009

Bojkotta Unilever, ja-visst


Kostdoktorn har en uppmaning att vi ska bojkotta Unilever .Kom raskt fram till att jag inte använder någon av deras produkter.
Ett litet sammandarag.
Becel, Milda och Lätta är produkter som inte finns i min tankevärld ens, sedan väldigt många år tillbaka.
Jif, Via och Comfort, Sun det går att städa och tvätta med annat och det gör jag.
Axe, Sunsilk, Pepsodent,Dove varför ska man handla det, när det finns Oriflame och det kommer dessutom hem till dörren .
Maizena,Knorr, Creme Bonjour, GB Glace, Ohoj, Maille består av massor av kemikalier de kommer bara inte in genom min dörr!
Winborg använder jag inte.
Liptons te Bättre finns.
Skippy -Jordnötsmör det behöver man väl inte äta.
Slotts är tyvärr nästan den enda senap som är kemikalie-tillsatsfri, därför är det det enda som jag skulle kunna tänka mig.

Inga kommentarer: