torsdag 19 februari 2009

Hur jag handlar!


I går fick jag även frågan eller det var kanske mer så HÄR : Jag skulle vilja se, hur det ser ut när du går och handlar!
Fick försöka förklara: In i affären, snabbt förbi allt bröd och alla processade charkvaror, snabbt ner med Tulips bacon och fläsk i korgen, en titt i köttdisken, ta vad jag behöver ( om vi inte varit i Köttbutiken på länge) en störtdykning i Ostdisken, sollar snabbt bort allt med 3 E och färg. En halv runda på frukt och grönt avdelningen, tar bara det som jag misstänker inte innehåller för mycket kemikalier. Lite frusna bär ev. några nötter och mandlar på väg in till mejerivarorna. A-fil ( till gubben) grädde, smör och ägg och creme fraiche. Fångar in lite frön från Saltå Kvarn i farten. På väg till kassan hämtar jag lite kattmat. KLAR! ( om inte gubben är med för då hamnar det lite 85% choklad i korgen) Det är bara att krypa längs väggarna och undvika allt skit i mitten för att tala i klarspråk!
Personen bara tittade på mig och ruskade på huvudet.

Inga kommentarer: