söndag 15 februari 2009

Trodde jag var värst!

Trodde jag var värst med att lusläsa alla möjliga etiketter på vår mat. Kommer på mig själv att veta hur många kolhydrater det är i vissa bröd till exempel. Mina arbetskamrater tycker jag är konstig. Upptäcker nu att det blir fler och fler som vänder och vrider och inte kan låta bli att läsa.
Kostdoktorn har hittat en Alla hjärtansdagstårta med 32 E nummer , men egentligen var det 33 E upptäckte jag. Klickade på bilden hos Kostdoktorn för att läsa på etiketten, det är väl inte bara de 32 E som stör mig det är ju hur mycket annat som helst dessutom. Förrutom olika sorters stärkelse, delvis härdat fett och andra oljor och veg.fetter är det olika aromer samt INVERTAS som heter E1103 och presenteras som övriga tillsatser och är ett Processhjälpmedel.
Men kan någon hjälpa mig med vad ÄPPELPULP är ? Hittar inget vettigt. Äppelpulp finns tydligen i tårtor och bakverk. Westkustens Frukt har Ekologisk Pulp?

Inga kommentarer: