fredag 13 februari 2009

LCHF och Diabetes

Jag har blivit ombedd att hålla ett litet föredrag om Diabetes och LCHF på mitt arbete. Många är nyfikna och intresserade av LCHF och många har diabetes. Har nu kämpat med Power Point i dagar, har skrivit, klippt och klistrat, fotograferat , hämtat från olika källor på nätet. Äntligen blev det klart, dags att släpa med datorn till jobbet och bita i det sura äpplet och försöka vara kaxig och hålla ett föredrag för en mängd människor. Visserligen känner jag väl många väl men i alla fall. Föredrag har aldrig varit min starka sida.
Fixade kanonen och datorn , rummet invaderades snabbt kändes det som, men ett litet konferensrum blir snabbt fullt även om det bara är 15-17 personer i det.
Tog ett djupt andetag och satte i gång. Ungefär en timme senare var jag klar, många starka applåder, det blev även en hel del frågor. Hade alla mina böcker med och det skrevs upp titlar och frågades om skillnader mellan böcker, var man hittar bäst recept på nätet m.m. Det kom även frågor på hur vi kan få restaurangen på jobbet att tänka om.
I dag har många kommit och tackat mig och frågat om det blir någon fortsättning om jag kan köra ett nytt Power Point om Kolesterol t.ex.
Det är kanske det som ska bli mitt nya jobb, att ha föreläsningar för sådant jag brinner för. Det snurrar runt i mitt huvud det finns så mycket att bita i.
Alla Tillsater, Kolesterol, God mat, Örter, Alternativ medicin och det är bara att sätta i gång. Det är kanske det jag ska göra på sportlovet .....

Inga kommentarer: